Afbeelding toevoegen aan Google Advertentie, hoe en waarom?
Een nieuwe optie binnen Google Ads is het toevoegen van een afbeelding aan een zoekadvertentie. Dit is een nieuwe extensie die ze beeld extensie noemen.
Een extensie is een extra toevoeging aan een tekst advertentie binnen Google Ads. In het verleden had je alleen tekst toevoegingen. Een adres, telefoonnummer, sitelink, enz. Nu komt daar dus een afbeelding bij. De afbeelding komt naast je omschrijving te staat.
Beeld extensie toevoegen aan Google Ads
Het toevoegen van een beeld extensie aan je zoekadvertenties doe je bij de andere extensies. Er zijn wel een aantal voorwaarde. Je mag geen logo’s uploaden en ook afbeeldingen met tekst worden niet toegestaan.
Het is ook nog niet bij alle accounts en campagnes mogelijk. Deze extra extensie wordt nu getest. gelukkig is bij het grootste deel van de klanten van Google wel het geval.
Waarom toevoegen beeld extensie?
Het grote voordeel (nu nog) is dat je advertentie meer opvalt in de zoekresultaten. Hierdoor zal het CTR omhoog gaan, de kosten per klik wat lager worden en dus krijg je meer bezoekers op je website, en kan je meer klanten binnen halen.
Dit is nu nog een voordeel, maar waarschijnlijk gaan je concurrenten de komende tijd hetzelfde doen, dus dan val je niet meer enorm veel meer op. Heb je dan als enige geen beeld erbij staan, dan ga je dat in negatieve zin wel merken verwacht ik. Dus eigenlijk moet je wel.
Belangrijk is dat je probeert de afbeelding zo goed mogelijk af te stemmen op de zoekopdrachten. Er wordt wel eens gezegd “een beeld spreekt meer dan duizend woorden”, gebruik dat en doe je voordeel ermee. Het kan soms best lastig zijn om een afbeelding toe te voegen. Zeker bij diensten, probeer dan wel goede eigen afbeeldingen te gebruiken. Ook kan het goed werken om iets herkenbaars van jouw bedrijf of product te laten zien. Werk je regionaal en heb je een bedrijf op een opvallende plek die iedereen wel herkent, gebruik dat beeld dan.
Je kunt gelukkig meer dan 1 afbeelding uploaden zodat je kunt zien welke afbeeldingen het beste werken voor jou.
Resultaat van beeld extensie Google Ads
Beeld extensies zijn relatief nieuw. Niet alle gebruikers van Google Ads hebben dit al ingezet, dus is het resultaat nu misschien hoger dan in de toekomst.
Maar de eerste resultaten zijn zeer positief. Bij een aantal testen zien wij dat het CTR van je advertentie 2x zo hoog kan worden en de kosten per klik liggen een stuk lager.
Het is dus zeker de moeite waard om aan de slag te gaan met deze nieuwe optie!
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!