• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Mail
06 51 43 98 11
Smit Online Marketing Alkmaar
  • Homepage
  • SEO blog
  • SEO handboek
  • SEO uitbesteden
    • SEO Tekstschrijver
    • SEO ondersteuning voor blogs
  • Projecten
  • Over ons
  • Contact
  • Menu Menu
U bevindt zich hier: Home1 / SEO2 / Wat is de belangrijkste regel van SEO?
content marketing: Hoe kan mijn website beter gevonden worden

Wat is de belangrijkste regel van SEO?

5 december 2019/in SEO/door Jeroen Smit

De nummer 1 regel van SEO is dat de hoogste positie wordt gewonnen door diegene die het beste zijn gebruikers bedient!

Hier bedoel ik mee dat wanneer iemand op jouw bericht klikt en daar enkele minuten doorbrengt omdat de inhoud zo nuttig was en exact was wat hij/zij zocht, Google dit ziet en beloont met een betere positie. Dit doen ze omdat Google weet dat jouw informatie is wat mensen willen vinden.

Maar hoe zit het dan met snelle laadtijd, sitemap, backlinks en al die andere zaken? Ze zijn zeker goed om te hebben, maar je wint er tegenwoordig niet meer mee.

Is het je wel eens opgevallen dat het vaak weken of maanden duurt voordat een nieuw artikel echt goed gaat scoren in Google? Als laadtijd en sitemap de enige dingen waren die telde, dan zou je nieuwe bericht binnen een half uur een toppositie moeten hebben, maar dat gebeurt niet.

Hier is waarom dat niet gebeurt. Google wil eerst bewijs zien dat jouw bericht het beste aansluit bij de zoekopdracht. Door de zoektermen goed te verwerken in je content zal Google je voorzichtig een positie gaan geven. Dat zal er ook voor zorgen dat je wat bezoekers gaat krijgen. Als deze bezoekers een lange periode op je pagina zitten en niet meteen teruggaan naar Google om een andere website te bekijken, dan krijgt Google positieve signalen. Door deze positieve signalen gaat Google je langzaam hoger zetten in de resultaten. In het begin zie je dus weinig verkeer, maar na verloop van tijd zal je een stijging zien, tot dat je de positie hebt gekregen welke je hebt verdient volgens Google. Daarna heb je een constante stroom bezoekers.

Dit bereik je niet met een laadtijd van een halve seconde lager. Niet dat dit niet belangrijk is natuurlijk, maar hoger komen in Google vraagt om meer dan dat.

Met je betere content zal je je dus moeten onderscheiden van je concurrentie. Hiervoor hebben we 3 tips voor je.

Inhoud

  • Tip 1, focus op de presentatie van je content
  • Tip 2, doe grondige onderzoeken, steek er tijd in
  • Tip 3, Wees zo compleet mogelijk
  • Conclussie

Tip 1, focus op de presentatie van je content

Verras je bezoeker met hoe behulpzaam je content is. Hoe makkelijk deze te lezen is, gebruik korte tekstblokken en kopregels. Maar het belangrijkste is, maak het echt nuttig en gemakkelijk voor je bezoeker

Tip 2, doe grondige onderzoeken, steek er tijd in

Als je bereidt bent om tijd te steken in onderzoek voor goede content, dan zal geen concurrent je bij kunnen houden. Even een voorbeeld, dat maakt het waarschijnlijk wat makkelijker. Stel je verkoopt koptelefoons. Je klanten laten reviews achter, dus op basis daarvan zou je kunnen zeggen welke de beste is. Maar je klanten hebben geen vergelijkingsmateriaal, ze zijn alleen tevreden met hun aankoop, of niet. Als je nu een groep van 50 mensen 50 verschillende koptelefoons laat testen, of een aantal DJ’s die zeer kritisch zijn, en vraagt welke de beste is? Een onderzoek wat totaal misschien wel honderden uren kan kosten om uit te voeren? Dan heb je wel content wat niemand anders heeft. Het is zeer waardevolle content voor de mensen die een nieuwe koptelefoon willen kopen, waarschijnlijk gewoon bij jou!

Tip 3, Wees zo compleet mogelijk

Veel ondernemers zijn bang dat ze hun klanten te slim maken, dat ze dan niet meer naar hun hoeven. Onzin, als jij ze niet die informatie wilt geven, dan doen andere dat wel. Zoek zelf maar eens op Google of Youtube. Er is heel veel informatie te vinden, meer dan jij waarschijnlijk zou willen geven. En dan is ook nog niet alles correct, maar dat weten je potentiële klanten niet. Misschien moet jij het ze gaan vertellen?

Als jij als expert zorgt dat je belangrijke onderwerpen uit jouw vakgebied zo compleet mogelijk uitlegt en dit op een prettige manier aanbiedt, dan zal je zien dat die klanten ook wel komen. Op deze manier zal je je expertise bewijzen, wordt je betrouwbaar en een autoriteit op internet in jouw vakgebied. En dat is waar Google naar zoekt. Als je daaraan voldoet, win jij een hoge positie in Google

Conclussie

Hoger komen in Google gebeurt dus niet in 1 dag, en ook niet met een iets snellere website. Om hoger te komen in Google zal je beter moeten aansluiten bij de zoekopdracht dan al je concurrenten op internet. Je zal content moeten maken wat volledig voldoet aan de verwachting, en eigenlijk nog beter. Dan ga je resultaat zien!

Zo heb ik een SEO handboek voor WordPress geschreven. Niet een handboek van een paar trucjes die kunnen helpen, waar ik alleen eigen producten wil verkopen of teveel technische vaktermen gebruik. Nee een handboek van meer dan 6.500 woorden, zo duidelijk mogelijk en helemaal gratis. Hierin leg ik je uit hoe je jouw website kunt optimaliseren. Veel van deze informatie is natuurlijk ook geschikt voor mensen die geen WordPress gebruiken. In dit handboek verwijs ik ook naar aanvullende blogberichten. Totaal geef ik dus meer dan 10.000 woorden aan nuttige informatie weg. Informatie die kan zorgen dat je misschien geen klant gaat worden, dat je niet mijn SEO cursus gaat volgen, maar ook informatie die je ergens anders ook kunt vinden, al is dat waarschijnlijk niet in het Nederlands.

Deel dit stuk
  • Delen op Facebook
  • Delen op Twitter
  • Delen op WhatsApp
  • Delen op LinkedIn
  • Delen via e-mail
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

13 − acht =

Auteur: Jeroen Smit

Jeroen Smit Online Marketing
handboek SEO

Alles over SEO weten?

SEO staat nooit stil, daarom schrijven wij regelmatig nieuwe berichten. Ook updaten we berichten als dit nodig is, door bijvoorbeeld wijzigingen bij Google.

Wil jij op de hoogte blijven over SEO? Meld je aan voor de nieuwsbrief!

  • domeinnaam seoWaarom zoekwoordonderzoek voor webshops belangrijk is12 januari 2023 - 13:27
  • interne links seoWat is de invloed van interne links voor Google?12 januari 2023 - 13:22
  • goede seo hoger in googleWat is de invloed van een Meta Title in Google?12 januari 2023 - 13:17
  • goede seo hoger in googleGoogle’s helpful content update in het Nederlands24 augustus 2022 - 14:03
  • bezoeker is belangrijk SEOWebshop beginnen waar moet je aan denken?19 juli 2022 - 11:36
  • beeld extensie google adsWaarom is SEO belangrijk14 juni 2022 - 16:05
  • meer SEO verkeer naar je webshop content-marketing-aantrekkelijk-makenStudiecase: Nieuwe webshop lanceren3 januari 2022 - 15:11
  • meer SEO verkeer naar je webshop content-marketing-aantrekkelijk-maken6 Tips voor meer SEO verkeer naar je webshop8 juli 2021 - 14:46
  • beeld extensie google adsAfbeelding toevoegen aan Google Advertentie, hoe en waarom?1 juli 2021 - 11:39
  • keywords seo domeinnaam kiezenElke week een goed blog schrijven, hoe doe je dat?30 mei 2021 - 20:42
Online marketing Alkmaar - Website laten maken

Smit Online Marketing
De Friese Poort 106
1823 BT Alkmaar

jeroen@smitonlinemarketing.nl
tel: 06-51439811

© Copyright - Smit Online Marketing
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Mail
Waarom Meta Description optimaliseren voor SEO?meta description optimaliseren voor SEOgratis seo tools pagespeed mobileWat heb je aan een SEO site scan? En waarom is het belangrijk?
Scroll naar bovenzijde

Op deze website gebruiken we Cookies voor bv analytics om te kunnen zien hoeveel bezoekers we hebben gehad. Ook gebruiken we cookies van social media voor marketing doelen.

OK

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Google Analytics Cookies

Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.

Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Andere cookies

De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan:

Accepteer CookiesMelding verbergen