Conversiepercentage berekenen, hoe doe je dat? En wat is goed?
Voor het berekenen van je conversiepercentage hebben we een eenvoudige tool gemaakt. Conversiepercentage berekenen kun je eenvoudig door onderstaande velden in te vullen.
Inhoud
Wat is een goed conversiepercentage?
Dit verschilt per branche en type conversies. Als je het aanmelden voor een nieuwsbrief als conversie telt, dan is deze waarschijnlijk hoger dan wanneer je een verkoop in een webshop als conversie telt. Maar er is uiteraard een gemiddelde.
2% tot 5% is gemiddeld een goed conversiepercentage.
Wat zijn gemiddelde conversiepercentages per branche?
Uiteraard zijn er gemiddelden terug te vinden die een indicatie kunnen geven wat voor jouw bedrijf realistisch is.
Branche | Gemiddelde Conversiepercentage Google Search |
---|---|
Kleding | 2.77% |
Kunst en cultuur | 4.51% |
Zakelijk en industrie (B2B) | 3.71% |
Electronica | 3.16% |
Horeca | 4.74% |
Financiën | 4.17% |
Gezondheid | 4.63% |
Hobby’s en vermaak | 3.39% |
Huis en tuin | 4.26% |
Vacatures en opleidingen | 4.15% |
Advocaten | 7.45% |
Makelaars en hypotheken | 3.40% |
Winkel | 4.23% |
Sport en fitness | 3.83% |
Reizen | 3.95% |
Auto’s | 7.98% |
Is jouw conversiepercentage te laag?
Je kunt jouw conversiepercentage mooi vergelijken met die van jouw branche. Is jouw conversiepercentage lager dan het gemiddelde in jouw branche? Dan is het verstandig om te kijken hoe je dit kunt verhogen en wat de eventuele oorzaak is van jouw lagere score.
Een hoger conversiepercentage zorgt voor een beter rendement uit je inspanningen en je campagnes. Als je uit je Google Ads of Social Media campagnes een hoger conversiepercentage kunt realiseren, dan verlaag je de kosten per conversie, en gaat je winst dus omhoog.
Tips om je conversiepercentage te verhogen:
- Zorg voor een betere aanbieding
- Zorg voor een prettigere gebruikerservaring
- Verbeter je landingspagina
- Ga aan de slag met Re-marketing
- Voeg Call-to-actions toe
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!