• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Mail
06 51 43 98 11
Smit Online Marketing Alkmaar
  • Homepage
  • SEO blog
  • SEO handboek
  • SEO uitbesteden
    • SEO Tekstschrijver
    • SEO ondersteuning voor blogs
  • Projecten
  • Over ons
  • Contact
  • Menu Menu
U bevindt zich hier: Home1 / SEO2 / Conversiepercentage berekenen, hoe doe je dat? En wat is goed?

Conversiepercentage berekenen, hoe doe je dat? En wat is goed?

30 juli 2020/in SEO/door Jeroen Smit

Voor het berekenen van je conversiepercentage hebben we een eenvoudige tool gemaakt. Conversiepercentage berekenen kun je eenvoudig door onderstaande velden in te vullen.

Inhoud

  • Wat is een goed conversiepercentage?
  • Wat zijn gemiddelde conversiepercentages per branche?
  • Is jouw conversiepercentage te laag?
  • Tips om je conversiepercentage te verhogen:

Wat is een goed conversiepercentage?

Dit verschilt per branche en type conversies. Als je het aanmelden voor een nieuwsbrief als conversie telt, dan is deze waarschijnlijk hoger dan wanneer je een verkoop in een webshop als conversie telt. Maar er is uiteraard een gemiddelde.

2% tot 5% is gemiddeld een goed conversiepercentage.

Wat zijn gemiddelde conversiepercentages per branche?

Uiteraard zijn er gemiddelden terug te vinden die een indicatie kunnen geven wat voor jouw bedrijf realistisch is.

BrancheGemiddelde Conversiepercentage Google Search
 Kleding2.77%
Kunst en cultuur4.51%
Zakelijk en industrie (B2B)3.71%
Electronica3.16%
Horeca4.74%
Financiën4.17%
Gezondheid4.63%
Hobby’s en vermaak3.39%
Huis en tuin4.26%
Vacatures en opleidingen4.15%
Advocaten7.45%
Makelaars en hypotheken3.40%
Winkel4.23%
Sport en fitness3.83%
Reizen3.95%
Auto’s7.98%

Is jouw conversiepercentage te laag?

Je kunt jouw conversiepercentage mooi vergelijken met die van jouw branche. Is jouw conversiepercentage lager dan het gemiddelde in jouw branche? Dan is het verstandig om te kijken hoe je dit kunt verhogen en wat de eventuele oorzaak is van jouw lagere score.

Een hoger conversiepercentage zorgt voor een beter rendement uit je inspanningen en je campagnes. Als je uit je Google Ads of Social Media campagnes een hoger conversiepercentage kunt realiseren, dan verlaag je de kosten per conversie, en gaat je winst dus omhoog.

Tips om je conversiepercentage te verhogen:

  • Zorg voor een betere aanbieding
  • Zorg voor een prettigere gebruikerservaring
  • Verbeter je landingspagina
  • Ga aan de slag met Re-marketing
  • Voeg Call-to-actions toe

Deel dit stuk
  • Delen op Facebook
  • Delen op Twitter
  • Delen op WhatsApp
  • Delen op LinkedIn
  • Delen via e-mail
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

19 + vijf =

Auteur: Jeroen Smit

Jeroen Smit Online Marketing
handboek SEO

Alles over SEO weten?

SEO staat nooit stil, daarom schrijven wij regelmatig nieuwe berichten. Ook updaten we berichten als dit nodig is, door bijvoorbeeld wijzigingen bij Google.

Wil jij op de hoogte blijven over SEO? Meld je aan voor de nieuwsbrief!

  • domeinnaam seoWaarom zoekwoordonderzoek voor webshops belangrijk is12 januari 2023 - 13:27
  • interne links seoWat is de invloed van interne links voor Google?12 januari 2023 - 13:22
  • goede seo hoger in googleWat is de invloed van een Meta Title in Google?12 januari 2023 - 13:17
  • goede seo hoger in googleGoogle’s helpful content update in het Nederlands24 augustus 2022 - 14:03
  • bezoeker is belangrijk SEOWebshop beginnen waar moet je aan denken?19 juli 2022 - 11:36
  • beeld extensie google adsWaarom is SEO belangrijk14 juni 2022 - 16:05
  • meer SEO verkeer naar je webshop content-marketing-aantrekkelijk-makenStudiecase: Nieuwe webshop lanceren3 januari 2022 - 15:11
  • meer SEO verkeer naar je webshop content-marketing-aantrekkelijk-maken6 Tips voor meer SEO verkeer naar je webshop8 juli 2021 - 14:46
  • beeld extensie google adsAfbeelding toevoegen aan Google Advertentie, hoe en waarom?1 juli 2021 - 11:39
  • keywords seo domeinnaam kiezenElke week een goed blog schrijven, hoe doe je dat?30 mei 2021 - 20:42
Online marketing Alkmaar - Website laten maken

Smit Online Marketing
De Friese Poort 106
1823 BT Alkmaar

jeroen@smitonlinemarketing.nl
tel: 06-51439811

© Copyright - Smit Online Marketing
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Mail
Backlinks kopen, waar moet je op letten?SEO fouten website zakt in google backlinks kopenseo statistieken 68% ervaring start zoekmachine10 SEO statistieken voor 2021
Scroll naar bovenzijde

Op deze website gebruiken we Cookies voor bv analytics om te kunnen zien hoeveel bezoekers we hebben gehad. Ook gebruiken we cookies van social media voor marketing doelen.

OK

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Google Analytics Cookies

Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.

Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Andere cookies

De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan:

Accepteer CookiesMelding verbergen