Om indruk te kunnen maken moet je gevonden worden!
Als je slecht vindbaar bent voor potentiële nieuwe klanten, dan maak je dus geen indruk. En dan bedoel ik niet dat je geen goede indruk maakt, nee, je maakt helemaal geen indruk. Je krijgt de kans er niet eens voor. Het zijn dus potentiële nieuwe klanten die niet eens overwegen om met jouw bedrijf in contact te komen.
Zorg dus dat je een goede vindbaar bent, anders maak je geen indruk!
Stel je voor, je bent op zoek naar een aannemer, je wilt namelijk verbouwen. In jouw regio zit een hele goede. Hebben al 30 jaar ervaring en klanten zijn eigenlijk altijd zeer tevreden met de diensten. Die zou je wel willen bellen toch?
Deze ervaren aannemer ken je alleen niet. Dus je weet ook niet dat hij in jouw regio zit. Je kent eigenlijk helemaal geen aannemers in jouw regio. Dus je gaat Googelen. Aannemer, met je woonplaats erbij. De aannemer met 30 jaar ervaring en veel tevreden klanten staat er alleen niet tussen. Hun website is namelijk slecht vindbaar. Je wist dus niet dat deze aannemer in jouw regio actief was, en je weet het nu nog steeds niet. Maar je vindt waarschijnlijk wel een andere aannemer, en die ga je bellen!