Goed vindbaar zijn

Om indruk te kunnen maken moet je gevonden worden!

Als je slecht vindbaar bent voor potentiële nieuwe klanten, dan maak je dus geen indruk. En dan bedoel ik niet dat je geen goede indruk maakt, nee, je maakt helemaal geen indruk. Je krijgt de kans er niet eens voor. Het zijn dus potentiële nieuwe klanten die niet eens overwegen om met jouw bedrijf in contact te komen.

Zorg dus dat je een goede vindbaar bent, anders maak je geen indruk!

Stel je voor, je bent op zoek naar een aannemer, je wilt namelijk verbouwen. In jouw regio zit een hele goede. Hebben al 30 jaar ervaring en klanten zijn eigenlijk altijd zeer tevreden met de diensten. Die zou je wel willen bellen toch?

Deze ervaren aannemer ken je alleen niet. Dus je weet ook niet dat hij in jouw regio zit. Je kent eigenlijk helemaal geen aannemers in jouw regio. Dus je gaat Googelen. Aannemer, met je woonplaats erbij. De aannemer met 30 jaar ervaring en veel tevreden klanten staat er alleen niet tussen. Hun website is namelijk slecht vindbaar. Je wist dus niet dat deze aannemer in jouw regio actief was, en je weet het nu nog steeds niet. Maar je vindt waarschijnlijk wel een andere aannemer, en die ga je bellen!

85% zoekt op internet voordat men een aankoopbeslissing neemt

Vinden ze jouw bedrijf?

In bovenstaand voorbeeld is er voor jou als consument eigenlijk niet echt een groot probleem. Je vind een aannemer voor je verbouwing. Maar het probleem ligt ook bij de ondernemer met 30 jaar ervaring en veel tevreden klanten. Die is namelijk niet goed vindbaar voor potentiële nieuwe klanten. Hij krijgt dus geen kans om indruk te maken!

Omdat hij geen kans maakt om indruk te maken, wordt de kans op nieuwe klanten ook kleiner en dus ook de kans op meer omzet. Dat kan op termijn (ondanks de 30 jaar ervaring) zorgen voor omzetdaling en zelfs tot het noodgedwongen moet stoppen van het bedrijf. Er zijn namelijk niet genoeg potentiële nieuwe klanten die hem weten te vinden, er komen dus niet genoeg opdrachten binnen, dus ook niet genoeg geld waardoor er verlies wordt geleden….

Goede vindbaarheid is dus heel belangrijk voor je bedrijf. En eigenlijk is dat misschien wel de eerste kans om indruk te maken op je potentiële nieuwe klant!

Goede vindbaarheid bereik je ook weer door indruk te maken, op Google! Als Google onder de indruk is van jouw website en bedrijf, dan zullen ze je ook een goede positie geven in de zoekresultaten met voor jou relevante zoektermen. Google heeft namelijk 1 hoofddoel: zorgen dat de beste resultaten getoond worden bij een zoekopdracht. Alleen Google komt niet bij jou langs om te kijken of jouw bedrijf goed is of niet. Dat doen ze door je website te scannen op inhoud. Als je dan geen indruk maakt….. word je niet goed vindbaar.

75% van de mensen oordelen of een bedrijf betrouwbaar is, puur op basis van de website!

Wij gaan je helpen!

Wij gaan je helpen om gevonden te worden zodat jouw bedrijf indruk mag gaan maken op potentiële nieuwe klanten. We zorgen dat je beter gevonden gaat worden op zoektermen die voor jouw bedrijf relevant zijn en dat je op gaat vallen in de zoekresultaten van Google!

Dit doen wij op 2 manieren. Zoekmachine optimalisatie en Google Adwords.

Zoekmachine optimalisatie  (SEO) gebeurt op jullie website. Dit zorgt ervoor dat je een betere positie krijgt in de organische resultaten. We zorgen dat je website technisch op orde is en bekijken andere mogelijkheden om het verder te verbeteren.

Adwords is het betaald adverteren in de zoekresultaten. Plat gezegd geldt hier de regel, wie het meest oplevert voor Google staat bovenaan. Dit kan erg handig zijn als je aardig wat concurrenten hebt, want ook die zullen moeite doen om organische bovenaan te staan. Betaald kan dan aanvullend goed werken.

Het doel is uiteindelijke om meer bezoekers naar je website te krijgen, maar dan wel bezoekers die ook graag een eerste indruk komen opdoen van jouw bedrijf. Omdat ze je zoeken!

Koffie?

Wil je een betere indruk van Smit Online Marketing? Maak dan een afspraak! Gaan we samen koffie of thee drinken en bespreken wat jouw wensen en mogelijkheden zijn.