• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Mail
06 51 43 98 11
Smit Online Marketing Alkmaar
  • Homepage
  • SEO blog
  • SEO handboek
  • SEO uitbesteden
    • SEO Tekstschrijver
    • SEO ondersteuning voor blogs
  • Projecten
  • Over ons
  • Contact
  • Menu Menu
U bevindt zich hier: Home1 / SEO2 / Google’s helpful content update in het Nederlands
goede seo hoger in google

Google’s helpful content update in het Nederlands

24 augustus 2022/in SEO/door Jeroen Smit

Google heeft onlangs een nieuwe update van hun inhoudsbeleid aangekondigd, die belooft nuttiger te zijn voor gebruikers. De zoekmachine zal nu prioriteit geven aan inhoud die nuttig en informatief is, in plaats van alleen trefwoord-rijk. Deze wijziging is een reactie op feedback van gebruikers en zou moeten helpen om relevantere resultaten te leveren. Google heeft ook gezegd dat ze de kwaliteit van inhoud op sites nauwkeuriger zullen bekijken en degenen die van lage kwaliteit worden bevonden, kunnen straffen.

Er is veel informatie over te vinden in het Engels, ik heb de Google informatie vertaald en bewerkt naar het Nederlands.

Focus op inhoud waarbij de mens centraal staat

De helpful content update is bedoelt om nuttige informatie, iets waar de Google gebruiker wat aan heeft, beter terug te laten komen in de zoekresultaten, terwijl inhoud die niet aan de verwachtingen van een bezoeker voldoet, niet zo goed zal presteren.

Hoe kunt u ervoor zorgen dat u inhoud maakt die succesvol zal zijn met onze nieuwe update? Makers van inhoud waarbij de mens centraal staat, richten zich eerst op het creëren van nuttige en goede content, terwijl ze ook aandacht besteden aan SEO om meer bezoekers extra waarde te kunnen bieden. Als u de onderstaande vragen met ja beantwoordt, betekent dit dat u waarschijnlijk op de goede weg bent met een benadering waarbij de mens centraal staat:

  •    Heeft u een bestaande of beoogde doelgroep voor uw bedrijf of site die de inhoud nuttig zou vinden als ze rechtstreeks naar u toe zouden komen?
  •    Getuigt uw inhoud duidelijk van expertise uit de eerste hand en diepgaande kennis (bijvoorbeeld expertise die voortkomt uit het daadwerkelijk gebruiken van een product of dienst of het bezoeken van een plaats)?
  •    Heeft uw site een primair doel of focus?
  •    Zal iemand na het lezen van uw inhoud het gevoel hebben dat hij genoeg over een onderwerp heeft geleerd om zijn doel te helpen bereiken?
  •    Zal iemand die uw inhoud leest het gevoel hebben dat hij of zij een bevredigende ervaring heeft gehad?

Zoals je kunt zien is vooral nuttige, behulpzame content iets wat Googel wil gaan belonen. Content waar de gebruiker van Google blij mee is. Dat is immers al jaren het doel van Google, gebruikers van Google tevreden houden met de geboden zoekresultaten. Alleen op deze manier weet Google zijn gebruikers vast te houden en kunnen ze (veel) geld verdienen met advertenties.

Maak je content niet voor zoekmachines

Ons advies over een benadering waarbij de mens centraal staat, doet niets af aan het volgen van best practices voor SEO, zoals die worden behandeld in de eigen SEO-gids van Google. SEO is een nuttige activiteit wanneer het wordt toegepast op mensen-eerste inhoud. Inhoud die voornamelijk voor zoekmachineverkeer is gemaakt, is echter sterk gecorreleerd met inhoud die zoekers onbevredigend vinden.

Hoe voorkom je dat je de zoekmachine eerst content maakt? Als u op sommige of alle vragen ja antwoordt, is dit een waarschuwing dat u opnieuw moet evalueren hoe u inhoud op uw site maakt:

  •    Is de inhoud in de eerste plaats bedoeld om mensen van zoekmachines aan te trekken, in plaats van gemaakt voor mensen?
  •    Produceert u veel inhoud over verschillende onderwerpen in de hoop dat een deel ervan goed zal presteren in de zoekresultaten?
  •    Gebruik je verregaande automatisering om content over veel onderwerpen te produceren?
  •    Vat je vooral samen wat anderen te zeggen hebben zonder veel waarde toe te voegen?
  •    Schrijf je over dingen omdat ze trending lijken en niet omdat je er anders over zou schrijven voor je bestaande publiek?
  •    Geeft uw inhoud lezers het gevoel dat ze opnieuw moeten zoeken om betere informatie uit andere bronnen te krijgen?
  •    Schrijft u naar een bepaald aantal woorden omdat u heeft gehoord of gelezen dat Google een voorkeur heeft voor het aantal woorden? (Nee, dat doet Google niet).
  •    Heb je besloten om een ​​niche-onderwerpgebied te betreden zonder enige echte expertise, maar in plaats daarvan vooral omdat je dacht dat je zoekverkeer zou krijgen?
  •    Belooft je inhoud een antwoord te geven op een vraag waarop eigenlijk geen antwoord bestaat, zoals de suggestie dat er een releasedatum is voor een product, film of tv-programma terwijl er nog geen is bevestigd?

Een veel voorkomende situatie kan zijn dat je over een product of dienst zoveel content (in tekst) op een pagina hebt staan, dat het voor een bezoeker helemaal geen antwoord geeft op een vraag. De bezoeker moet dan lang scrollen om bij het stukje tekst aan te komen wat gezocht werd, terwijl de verwachting was dat het snel getoond zou worden.

Dat is niet de ervaring waar Google naar zoekt, die heeft liever een site die meteen een goed antwoord geeft. Autoriteit is wel iets wat erg belangrijk is. In hoeverre ben je een expert? Heb je ervaring, of schrijf je maar wat?

Kortom:

Wil je scoren in Google in 2022 en daarna? Dan zal je moeten zorgen dat je content maakt wat voor de gebruikers van Google behulpzaam en nuttig is, gemaakt door iemand die er echt veel vanaf weet en wat dus geloofwaardig is.

Toekomstige updates van Google zullen steeds meer deze richting opgaan, dus je kunt beter maar hiermee aan de slag gaan, dan zal je zien dat het de komende jaren een succesvolle aanpak zal zijn!

Deel dit stuk
  • Delen op Facebook
  • Delen op Twitter
  • Delen op WhatsApp
  • Delen op LinkedIn
  • Delen via e-mail
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

vier × 5 =

Auteur: Jeroen Smit

Jeroen Smit Online Marketing
handboek SEO

Alles over SEO weten?

SEO staat nooit stil, daarom schrijven wij regelmatig nieuwe berichten. Ook updaten we berichten als dit nodig is, door bijvoorbeeld wijzigingen bij Google.

Wil jij op de hoogte blijven over SEO? Meld je aan voor de nieuwsbrief!

  • domeinnaam seoWaarom zoekwoordonderzoek voor webshops belangrijk is12 januari 2023 - 13:27
  • interne links seoWat is de invloed van interne links voor Google?12 januari 2023 - 13:22
  • goede seo hoger in googleWat is de invloed van een Meta Title in Google?12 januari 2023 - 13:17
  • goede seo hoger in googleGoogle’s helpful content update in het Nederlands24 augustus 2022 - 14:03
  • bezoeker is belangrijk SEOWebshop beginnen waar moet je aan denken?19 juli 2022 - 11:36
  • beeld extensie google adsWaarom is SEO belangrijk14 juni 2022 - 16:05
  • meer SEO verkeer naar je webshop content-marketing-aantrekkelijk-makenStudiecase: Nieuwe webshop lanceren3 januari 2022 - 15:11
  • meer SEO verkeer naar je webshop content-marketing-aantrekkelijk-maken6 Tips voor meer SEO verkeer naar je webshop8 juli 2021 - 14:46
  • beeld extensie google adsAfbeelding toevoegen aan Google Advertentie, hoe en waarom?1 juli 2021 - 11:39
  • keywords seo domeinnaam kiezenElke week een goed blog schrijven, hoe doe je dat?30 mei 2021 - 20:42
Online marketing Alkmaar - Website laten maken

Smit Online Marketing
De Friese Poort 106
1823 BT Alkmaar

jeroen@smitonlinemarketing.nl
tel: 06-51439811

© Copyright - Smit Online Marketing
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Mail
Webshop beginnen waar moet je aan denken?bezoeker is belangrijk SEOgoede seo hoger in googleWat is de invloed van een Meta Title in Google?
Scroll naar bovenzijde

Op deze website gebruiken we Cookies voor bv analytics om te kunnen zien hoeveel bezoekers we hebben gehad. Ook gebruiken we cookies van social media voor marketing doelen.

OK

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Google Analytics Cookies

Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.

Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Andere cookies

De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan:

Accepteer CookiesMelding verbergen