• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Mail
06 51 43 98 11
Smit Online Marketing Alkmaar
  • Homepage
  • SEO blog
  • SEO handboek
  • SEO uitbesteden
  • Projecten
  • Over ons
  • Contact
  • Menu Menu
U bevindt zich hier: Home1 / SEO2 / Invloed bloggen op je SEO?
bezoeker is belangrijk SEO

Invloed bloggen op je SEO?

8 november 2019/0 Reacties/in SEO /door Jeroen Smit

Voor vrijwel elke vraag of behoefte die je hebt, weet je dat Google er is. Voor veel mensen is Google hun eerste stop bij het zoeken naar zo ongeveer alles wat ze niet weten. Dat betekent dat het niet uitmaakt welk type website je hebt, als je wilt dat mensen jouw website weten te vinden, zal je moeten zorgen dat je verschijnt in de top zoekresultaten van Google. En dat kan lastig zijn.

Een van de beste dingen die je kunt doen om je kansen om hoog in Google te komen, is om een ​​blog te starten.

Dus, helpt bloggen voor SEO? Ja dat doet het! Bloggen is goed voor SEO omdat het helpt bij een aantal dingen die belangrijke rangschikkingsfactoren zijn. Wanneer je een blog hebt die regelmatig wordt bijgewerkt met blogberichten van hoge kwaliteit en over onderwerpen die relevant zijn voor je doelgroep, kan dit een enorm verschil maken voor de prestaties van je gehele website in de zoekmachines.

Er zijn zes belangrijke redenen waarom.

1 Bloggen houdt je website fris en actueel

Als je ooit een website tegenkomt waaraan je ziet dat deze al jaren niet is bijgewerkt, is de informatie die je krijgt gelijk minder betrouwbaar. Misschien bestaat het bedrijf niet meer, of is de informatie inmiddels niet meer correct door bijvoorbeeld wijzigingen in regels of wetten.

Google wil zijn zoekers geen verouderde informatie verstrekken. Websites die regelmatig worden bijgewerkt, geven aan dat de website leeft en nieuwe inhoud biedt. Het geeft de algoritmen van de zoekmachine ook meer reden om je website vaker te indexeren, waardoor deze na verloop van tijd meer op hun radar blijft.

Kans is klein dat je regelmatig je homepage gaat bij werken (Is ook niet iets wat aan te raden is), dus een blog is een praktischer hulpmiddel om regelmatig nieuwe inhoud aan je website toe te voegen.

2 Een blog houdt een bezoeker langer op je website

De belangrijkste prioriteit van Google is dat mensen die zoekopdrachten uitvoeren de informatie krijgen waarnaar ze op zoek zijn, zodat ze terug blijven komen om Google opnieuw te gebruiken. Als iemand die een zoekopdracht uitvoert, op de eerste link klikt, deze vervolgens nutteloos vindt en onmiddellijk vertrekt om terug te gaan naar de zoekpagina – dat vertelt Google dat het eerste resultaat niet zo nuttig was als ze dachten. Aan de andere kant, wanneer iemand op een resultaat klikt en een tijdje op de website blijft, betekent dit voor Google dat deze website eigenlijk heel nuttig is.

Hoewel Google niet ronduit heeft gezegd dat verblijfstijd, of de tijd die mensen doorbrengen op je website als ze er eenmaal zijn, absoluut een ranking-factor is, hebben ze andere uitspraken gedaan die duidelijk maken dat het iets is waar ze wel op letten en waarde aan geven.

Iemand die naar je website komt voor een blogbericht dat wordt weergegeven in de zoekresultaten, krijgt meer reden om een ​​tijdje te blijven hangen. Zo kunnen ze alles lezen en eventueel doorklikken naar andere interessante informatie, of een pagina waar je een product of dienst aanbiedt.

En dat wordt nog beter met uitgebreidere berichten. SEO-onderzoekers hebben ontdekt dat lange blogposts meestal beter presteren dan kortere – het gemiddelde aantal woorden in blogs die worden weergegeven op de eerste pagina van Google zijn bijna 2000 woorden lang.

3 Bloggen helpt je om beter vindbaar te worden op long-tail zoekwoorden

Veel mensen beginnen met SEO en willen op de meest relevante zoekwoorden gevonden worden. Als je bijvoorbeeld kampeerspullen verkoopt, wilt u op pagina één verschijnen voor de term “kampeerspullen”.

Hoewel dat een mooi doel is, tenzij je het grootste kampeerspullenmerk van het land bent, zul je het waarschijnlijk moeilijk hebben om een ​​toppositie te veroveren voor die zoekopdracht. SEO is echt competitief. De beste manier voor de meeste bedrijven is om te zoeken naar langere, meer specifieke, zoekwoorden die mensen gebruiken die relevant zijn voor je bedrijf.

Dit worden long-tail woorden genoemd en ze zijn zeer belangrijk voor elke SEO-strategie – de helft van alle zoekopdrachten zijn namelijk termen van vier woorden of langer. Ket kunnen lastige zoektermen zijn om te gebruiken in pagina’s of producten. Maar het zijn perfecte termen om te targeten in een blogpost. Een winkel die kampeerspullen verkoopt, kan hun blogberichten gebruiken om informatie te geven over termen als “beste kampeerspullen voor koud weer” of “wat heb je nodig als je gaat kamperen met de auto?” Daar is de kans dat je een toppositie kunt scoren hoger omdat er minder concurrentie is.

Deze zoekopdrachten trekken niet zoveel verkeer aan als “kampeerspullen”, maar ze heel relevant voor je doelgroep.  Als je op pagina één komt, krijgt u veel meer verkeer op deze long-tail zoektermen dan dat je zal krijgen op je zoekterm waar heel veel concurrentie voor is.

4 Bloggen geeft je meer mogelijkheden voor intern linken

Belangrijk bij SEO zijn links, en interne links zijn de gemakkelijkste voor je om te krijgen, omdat je ze zelf kunt maken. Het niet opnemen van interne links op je website die gebruikers van de ene pagina op de site naar de andere verwijzen, is een van de eenvoudigste SEO-fouten die u kunt maken.

Hoewel je waarschijnlijk een aantal goede interne koppelingsmogelijkheden op de hoofdpagina’s van je website kunt vinden, zullen de kansen echt groeien zodra je begint met het publiceren van blogposts. Naarmate je meer pagina’s over verschillende, maar gerelateerde onderwerpen toevoegt, voegt je meer mogelijkheden toe om die pagina’s op natuurlijke wijze aan elkaar te koppelen.

Elke keer dat je dit doet, kunt je de ankertekst strategisch gebruiken om Google beter te vertellen waar de pagina waarnaar je verwijst over gaat. Maar maak de links niet alleen voor zoekmachines. Doe dit vooral voor de lezer. Het je aanvullende interessante informatie, verkoop de link dan aan je lezer. Dus leg uit waarom je een link plaatst en vertel wat een lezer daar kan vinden en wat het voordeel is van die content. Dit vergoot het aantal doorklikken enorm!

5 Met een kwalitatief goed blog vergroot je ook de kans op externe links

Die interne links zijn belangrijk, maar het moeilijkste deel van SEO is het verdienen van externe links. Om Google je website als betrouwbaar en gezaghebbend te laten zien, moeten andere sites (en gerespecteerde sites) linken naar jouw website. Het is niet onmogelijk om externe links te krijgen zonder een blog, maar het is wel veel moeilijker.

Wanneer je een blog schrijft, vult je je website bericht na bericht met waardevolle informatie. Elke keer dat een andere website besluit dat het waardevol is voor hun lezers om hen te wijzen op nuttige informatie op jouw site, is de kans veel groter dat die backlink gaat verdienen.

Onderzoek bevestigt dit. HubSpot heeft vastgesteld dat bedrijven die een blog op hun website hebben, tot 97% meer inkomende links verdienen. Het is gewoon logisch dat meer websites linken naar dat echt nuttige bericht dat je hebt geschreven over wat je echt nodig hebt als je in de winter wilt kamperen.

6 Een blog zorgt dat je in contact komt met je doelgroep

Dit is geen directe ranking factor in de ogen van Google, maar het heeft wel degelijk invloed. Wanneer je doelgroep een bericht leest waar ze van houden, is de kans groter dat het wordt gedeeld, dat er meer verkeer naar je website komt om meer van je inhoud te bekijken en zich misschien zelfs aan te melden voor je e-maillijst. Wanneer je veel verkeer ontvangt en bezoekers terugkomen, toont dat Google dat mensen je website leuk en nuttig vinden en dit verhoogt je autoriteitsniveau in hun algoritme.

En hoewel dat vanuit SEO-perspectief geweldig is, is het uiteindelijk belangrijker voor het succes van je website dan waar je staat in de ranglijst. Mensen in je doelgroep die je website bezoeken, er verbinding mee maken en regelmatige terugkomen, zijn waardevoller dan elke # 1 plek op Google (dat is de reden dat je hoger in Google wilt komen)

Een blog is een goede manier om die verbindingen te leggen en een voortdurende relatie te beginnen met de mensen die je wilt bereiken.

Deel dit stuk
  • Deel via Facebook
  • Deel via Twitter
  • Delen via WhatsApp
  • Deel via LinkedIn
  • Delen via e-mail
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

14 − negen =

Auteur: Jeroen Smit

Jeroen Smit Online Marketing
handboek SEO

Alles over SEO weten?

SEO staat nooit stil, daarom schrijven wij regelmatig nieuwe berichten. Ook updaten we berichten als dit nodig is, door bijvoorbeeld wijzigingen bij Google.

Wil jij op de hoogte blijven over SEO? Meld je aan voor de nieuwsbrief!

  • Cursus SEO voor WordPressBeste nieuwe content ideeën voor je website, hoe vind je ze?14 januari 2021 - 14:05
  • cursus Google mijn bedrijfGoogle Mijn Bedrijf tijdelijk gesloten, nu weer open!11 januari 2021 - 18:24
  • google mijn bedrijf tijdelijk geslotenBedrijf tijdelijk gesloten instellen bij Google Mijn Bedrijf.10 januari 2021 - 15:50
  • yoast vs rank math welke is beterYoast SEO of Rank Math voor WordPress? Wat is beter?8 januari 2021 - 12:33
  • hoelang-duurt-indexeren-bij-googleHoelang duurt het voordat Google een pagina gaat indexeren?7 januari 2021 - 21:28
  • seo mobiel overalHandleiding Google Mijn Bedrijf aanmaken, stap voor stap uitgelegd6 januari 2021 - 16:04
  • H1-H2-H3-Heading-TagsWat zijn H1, H2, H3 Tags? Hoe en waarom gebruik je ze?5 januari 2021 - 10:45
  • website optimalisatie b2b seoB2B SEO Resultaat in de zakelijke markt3 november 2020 - 15:44
  • website optimalisatie b2b seoSEO in 2021: Zoekmachine of Website optimalisatie?1 oktober 2020 - 15:23
  • content-marketing-aantrekkelijk-maken9 tips om een nieuwe website te maken die beter scoort in Google1 oktober 2020 - 13:15
Online marketing Alkmaar - Website laten maken

Smit Online Marketing
De Friese Poort 106
1823 BT Alkmaar

jeroen@smitonlinemarketing.nl
tel: 06-51439811

© Copyright - Smit Online Marketing
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Mail
Wat maakt je website mobiel vriendelijk? content marketing: Hoe kan mijn website beter gevonden worden keyword onderzoek seo Keyword onderzoek voor SEO, hoe doe je dat?
Scroll naar bovenzijde

Op deze website gebruiken we Cookies voor bv analytics om te kunnen zien hoeveel bezoekers we hebben gehad. Ook gebruiken we cookies van social media voor marketing doelen.

OK

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Google Analytics Cookies

Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.

Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Andere cookies

De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan:

Accepteer CookiesMelding verbergen