Wat betekent no cure no pay SEO?
No cure no pay SEO betekent dat je betaalt voor de diensten als het resultaat zichtbaar is.
Vooraf bespreken we de doelstellingen en vergoedingen bij het realiseren van deze doelstellingen. Zo is het vooraf voor beide partijen duidelijk wat er verwacht wordt en wat de kosten zijn. Uiteraard moeten het afspraken zijn die voor beide partijen interessant en realistisch zijn, dat is iets wat in overleg afgesproken wordt.
Voordelen no cure no pay SEO
Het grote voordeel is dat je als klant niet het gevoel hebt dat er wel betaald wordt, maar dat het niets oplevert.
Wij worden regelmatig benaderd voor deze dienst door bedrijven die in het verleden al eens ervaring hebben gehad op gebied van online marketing en SEO uitbesteden. Vaak zonder al te veel succes. Er worden dan gouden bergen voorgehouden, maar als er na een aantal maanden niet veel resultaat zichtbaar is, dan blijken die bergen niet realistisch.
Een ander voordeel is dat er meer een samenwerking ontstaat. We hebben beide het doel om goede resultaten te behalen, dus waar we elkaar kunnen helpen, doen we dat. Als wij bijvoorbeeld zien dat er op een bepaald vlak wat te verbeteren is, dan overleggen we dat. Het doel is om de resultaten te verbeteren, zowel binnen onze werkzaamheden, maar ook erbuiten.
Voor welke bedrijven is no cure no pay SEO geschikt?
In principe kan dit bij elk bedrijf. Wij houden echter wel aan dat branches waar wij echt geen klik mee hebben, wij ook niet gaan doen. Gelukkig hebben we een brede interesse, dus neem gerust contact op!
Of je bedrijf nu startend is, of al heel wat jaren bestaat, elk bedrijf kan op basis van no cure no pay met ons samenwerken. De samenwerking is vaak voor een langere periode. In het begin gaat er vanuit ons vaak veel tijd in zitten, iets wat we over een langere periode natuurlijk wel terug willen kunnen verdienen, vandaar de langere periode.
Op basis waarvan betaal je dan?
Dit verschilt per bedrijf. Er zijn afspraken te maken over traffic wat organisch binnenkomt, aantal aanvragen, omzet, enz. Uiteraard is het verdienmodel van de klant hierbij belangrijk.
Wij kijken samen met de klant wat we het beste kunnen aanhouden en wat dan een realistische vergoeding is. Heb je bijvoorbeeld veel proeflessen (als sportschool of rijschool) en haal je uit die proeflessen veel nieuwe klanten, dan kan dat een goede doelstelling zijn. We bekijken dan hoeveel proeflessen je wilt ontvangen per maand en wat dan de waarde is van zo’n proefles. Vervolgens gaan we kijken wat er gedaan moet worden om die proeflessen binnen te halen en wat dan een realistische vergoeding kan zijn. Op basis daarvan kunnen we dan afspraken maken en kunnen wij aan de slag gaan.
Wat doen wij niet?
Als je als ondernemer wat ervaring hebt met SEO, dan weet je dat er ook veel aanbieders zijn die trucjes uitvoeren om zo (tijdelijk) wat hoger te komen in Google. Soms heb je dan in korte tijd wat resultaat, waarvoor je dan betaalt, maar op langere termijn zie je dat dit resultaat snel weer weg zakt of zelfs negatief kan werken.
Google heeft richtlijnen als het gaat om hoog komen in de resultaten. Deze richtlijnen houden wij aan als basis. Wat wij dus niet doen is:
- Inkopen backlinks, dit is tegen de richtlijnen van Google
- Slechte content en pagina’s toevoegen die weinig tot geen waarde hebben
- Comment spam bij andere sites
- Inkopen organisch verkeer (ja dat kan)
- enz. er zijn te veel trucjes om allemaal te benoemen
Wat doen wij dan wel?
Wat wij wel doen is zorgen dat we met relevante, goede content betere posities gaan krijgen in Google. We helpen onze klanten bij het maken van deze content door bijvoorbeeld onderwerpen en relevante zoektermen aan te leveren. Hiermee wordt het voor onze klanten een stuk makkelijker om content te maken voor blogs of video.
Wij gaan vervolgens deze content plaatsen, monitoren en verbeteren waar nodig. Ook gaan we kijken of er kansen zijn om content te maken die mogelijk nieuwswaardig kunnen zijn om zo kwalitatieve links te verdienen. We gaan ze dus niet kopen, maar verdienen op basis van goede content.
Uiteraard houden we ook de technische kant van SEO in de gaten. Verbeteren we de website waar nodig. En kijken we waar kansen liggen om de conversie te verbeteren. Dus ook de look and feel en het gebruikersgemak (interne links) van de website. Dit zorgt ervoor dat het hele plaatje compleet is en beter gaat werken om de doelen te bereiken. Uiteindelijk zijn beide partijen hierbij gebaat, want het draait om het resultaat!
Geen resultaat, niets betalen
Dit is uiteraard de basis van no cure no pay. Als er geen resultaat is, dan betaal je niet voor de diensten.
Bij een groot deel van onze klanten doen wij meer dan alleen SEO. Dan gaan we ook aan de slag met Google Ads of social media ads. De kosten voor deze advertenties worden wel direct door de ondernemer zelf betaald. De uren die wij erin steken om ze zo goed mogelijk te laten functioneren, die worden op basis van resultaat betaald. Dus als er helemaal gene resultaat is, dan betaal je niets. Is het resultaat boven verwachting? Dan worden we er beide heel blij van natuurlijk!
Wil je meer weten? Neem dat contact op!