• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Mail
06 51 43 98 11
Smit Online Marketing Alkmaar
  • Homepage
  • SEO blog
  • SEO handboek
  • SEO uitbesteden
    • SEO Tekstschrijver
    • SEO ondersteuning voor blogs
  • Projecten
  • Over ons
  • Contact
  • Menu Menu
U bevindt zich hier: Home1 / SEO2 / Waar moet ik over schrijven voor mijn zakelijke blog?
goede seo hoger in google

Waar moet ik over schrijven voor mijn zakelijke blog?

29 april 2021/in SEO/door Jeroen Smit

Bloggen, veel bedrijven doen dat, sommige met succes, maar bij veel valt dat tegen. Hoe komt het nou dat bij een aantal bedrijven het wel werkt, en bij andere niet?

Een andere vraag is natuurlijk, wat is werken dan? Wat doet je blog dan als het werkt? Wat is het resultaat wat je verwacht en wat je wilt bereiken? Dit is natuurlijk heel belangrijk om achteraf te kunnen zeggen of iets wel of niet heeft gewerkt. Maar vaak zien wij bedrijven die achteraf zeggen dat het niet werkt, terwijl er geen doelstellingen zijn opgesteld. Tja, dan is het achteraf altijd makkelijk praten toch?

Maar stel nu dat je doel is om beter gevonden te worden in Google op de onderwerpen die je schrijft. Dan wil je dus meer bezoekers naar je blog krijgen om die vervolgens te overtuigen om een product te kopen of contact op te nemen. Het zou mooi zijn als je hier ook een cijfer aan kunt hangen. Dus je wilt bijvoorbeeld dat het verkeer naar je blog groeit met een bepaald percentage per maand of kwartaal. Iets wat meetbaar is.

Wat we ook vaak zien is dat bedrijven hun blog opnemen in een nieuwsbrief, deze wordt dan maandelijks naar klanten gestuurd, de blogs worden gelezen, maar daarna zakt het verkeer weer in omdat het onderwerpen zijn die je klanten misschien wel interessant vinden in een nieuwsbrief, maar waar je potentiële klanten helemaal niet naar zoeken. Dit kan uiteraard toch een meerwaarde hebben voor je bedrijf, misschien vergroot je de inkomsten uit bestaande klanten wel enorm, maar het is wel iets wat je ook goed meetbaar moet krijgen, anders is het resultaat niet helder.

Inhoud

  • Hoe maak je jouw zakelijk blog succesvol?
  • Hoe kun je zien waar je concurrenten op scoren?
  • Hoe wordt je succesvol in Google?
  • Meer weten? Lees hier meer over onze dienst!

Hoe maak je jouw zakelijk blog succesvol?

We gaan nu even uit van de situatie waarin je doel is om meer verkeer uit Google te krijgen met je blogs. Je wilt dus beter vindbaar zijn en daarmee meer omzet realiseren.

Maar hoe doe je dat?

Belangrijk is dat je weet waar je doelgroep op zoekt. Dit kan je onderzoeken met een zoekwoordonderzoek. Je gaat dan kijken waar men op zoekt, hoeveel concurrentie er is, wat de concurrenten te bieden hebben en waar kansen liggen. Je kunt ook kijken waar je concurrenten goed op scoren en op die onderwerpen betere content maken.

Dit onderzoek is eigenlijk de basis van je succes. Daarom hebben wij ook een dienst opgezet waarbij wij ondernemers helpen om de juiste onderwerpen te bepalen. Jij als ondernemer blijft de content wel maken. Dus jij schrijft de teksten of maakt video’s. Wij zorgen dat je de juiste onderwerpen pakt om zo succesvol te worden.

Het zoekwoordonderzoek voeren wij dus voor je uit, bij elk blog weer voor een vast tarief.

Hoe kun je zien waar je concurrenten op scoren?

Er zijn verschillende tools beschikbaar om te kunnen achterhalen waar je concurrent op scoort. Uiteraard zal je geen toegang krijgen tot hun analytics, dus exacte cijfers ga je ook niet vinden. Al zijn er ook bedrijven die bij hun blogs het exacte aantal lezers tonen, die informatie kan je natuurlijk heel goed gebruiken.

Tools als Ubersuggest geven je inzicht in een geschat aantal bezoekers per pagina en blog. Ze doen die schatting door te kijken op welke zoektermen een pagina gevonden wordt, hoeveel zoekvolume daar ongeveer op zit en welke positie die site heeft. Daarmee kunnen ze een redelijke inschatting maken van het aantal bezoekers. Uit ervaring moet ik er wel bij zeggen dat dit aantal flink kan afwijken. In de praktijk kan het werkelijke verkeer een veelvoud zijn van wat de tool zegt. Maar het geeft wel een indicatie, zeker als je verschillende concurrenten met elkaar gaat vergelijken.

Met ubersuggest krijg je een overzicht van de pagina’s en blogs die verkeer aan trekken uit Google. Zo kun je zien op welke onderwerpen ze goed scoren. Misschien wel onderwerpen die jij nog niet hebt aangepakt, een kans dus om mee aan de slag te gaan!

Hoe wordt je succesvol in Google?

Google heeft maar 1 doel met hun zoekmachine, en dat is de beste pagina’s tonen in de resultaten. Dan blijft men namelijk tevreden en kunnen ze heel veel advertenties blijven verkopen.

Dit kun je bereiken met goede SEO. Waar je vroeger met het steeds weer herhalen van zoekwoorden en het kopen van backlinks een goede positie kon scoren, is Google nu veel slimmer geworden. Ze kunnen nu veel beter aan het gedrag van de bezoekers zien of bepaalde sites en pagina’s goed aansluiten op de zoekopdracht. Hoe beter je aansluit, hoe groter de kans is dat je een goede positie krijgt.

Simpel gezegd komt het er op neer dat Google de beste pagina bij een zoekopdracht bovenaan plaatst.

Maar het is dan niet helemaal zo dat als je betere content hebt je ook automatisch bovenaan staat. Er is ook een factor waar Google naar kijkt wat neerkomt op de autoriteit, expertise en betrouwbaarheid van jouw bedrijf en website. Als je online een hele goede reputatie hebt verdient, zal je content makkelijker hoog ranken in Google. Die reputatie moet je verdienen en dat kost uiteraard ook tijd. Die kan je heel goed verdienen door voor de juiste onderwerpen goede content te maken en zo stapje voor stapje meer autoriteit te verdienen.

Wij helpen je hiermee. Wij gaan de onderwerpen bepalen die belangrijk zijn en kansrijk om meer traffic aan te trekken, om meer autoriteit op te bouwen en een betere online reputatie te krijgen. Dit gaat er ook voor zorgen dat de andere pagina’s binnen jullie website beter gaat scoren in Google door meet autoriteit en goede interne links.

Meer weten? Lees hier meer over onze dienst!

Deel dit stuk
  • Delen op Facebook
  • Delen op Twitter
  • Delen op WhatsApp
  • Delen op LinkedIn
  • Delen via e-mail
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

zeventien + 20 =

Auteur: Jeroen Smit

Jeroen Smit Online Marketing
handboek SEO

Alles over SEO weten?

SEO staat nooit stil, daarom schrijven wij regelmatig nieuwe berichten. Ook updaten we berichten als dit nodig is, door bijvoorbeeld wijzigingen bij Google.

Wil jij op de hoogte blijven over SEO? Meld je aan voor de nieuwsbrief!

  • domeinnaam seoWaarom zoekwoordonderzoek voor webshops belangrijk is12 januari 2023 - 13:27
  • interne links seoWat is de invloed van interne links voor Google?12 januari 2023 - 13:22
  • goede seo hoger in googleWat is de invloed van een Meta Title in Google?12 januari 2023 - 13:17
  • goede seo hoger in googleGoogle’s helpful content update in het Nederlands24 augustus 2022 - 14:03
  • bezoeker is belangrijk SEOWebshop beginnen waar moet je aan denken?19 juli 2022 - 11:36
  • beeld extensie google adsWaarom is SEO belangrijk14 juni 2022 - 16:05
  • meer SEO verkeer naar je webshop content-marketing-aantrekkelijk-makenStudiecase: Nieuwe webshop lanceren3 januari 2022 - 15:11
  • meer SEO verkeer naar je webshop content-marketing-aantrekkelijk-maken6 Tips voor meer SEO verkeer naar je webshop8 juli 2021 - 14:46
  • beeld extensie google adsAfbeelding toevoegen aan Google Advertentie, hoe en waarom?1 juli 2021 - 11:39
  • keywords seo domeinnaam kiezenElke week een goed blog schrijven, hoe doe je dat?30 mei 2021 - 20:42
Online marketing Alkmaar - Website laten maken

Smit Online Marketing
De Friese Poort 106
1823 BT Alkmaar

jeroen@smitonlinemarketing.nl
tel: 06-51439811

© Copyright - Smit Online Marketing
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Mail
Titel en afbeelding onjuist bij delen op social media, hoe los je dat op?mobiele website seokeywords seo domeinnaam kiezenElke week een goed blog schrijven, hoe doe je dat?
Scroll naar bovenzijde

Op deze website gebruiken we Cookies voor bv analytics om te kunnen zien hoeveel bezoekers we hebben gehad. Ook gebruiken we cookies van social media voor marketing doelen.

OK

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Google Analytics Cookies

Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.

Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Andere cookies

De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan:

Accepteer CookiesMelding verbergen