Wat is SEO?
Wat is SEO? SEO is een afkorting voor Search Engine Optimalization: het optimaliseren van je website voor zoekmachines zoals Google. Google wil graag de beste resultaten tonen bij de zoekopdrachten van zijn gebruikers. Je zou dit de gouden regel van Google kunnen noemen. Als de gebruikers van Google namelijk tevreden blijven over de resultaten, blijven ze Google gebruiken, en dat levert ze heel veel geld op bij Google omdat ze advertenties verkopen bij de zoekresultaten.
Welke website hoog komt in Google wordt bepaald door een aantal technische zaken, maar vooral door het gedrag van je bezoekers te analyseren. Als Google ziet dat bezoekers op jouw website vinden wat ze zochten, dan zal Google je pagina hoger ranken. Positieve signalen helpen dus om hoger te komen in Google.
Wat is belangrijk voor SEO?
Goede content is hiervoor belangrijk. De content moet goed aansluiten bij de zoekintentie van de bezoeker. Wat voor vragen stelt men aan Google? Wat voor antwoord kun je daarop geven? Wil een bezoeker het kunnen lezen of is een video met uitleg beter geschikt? Of misschien wel een combinatie van beide? Is er nog relevante andere content op de website? Link er dan heen, maak het bezoekers zo makkelijk mogelijk om relevante content te vinden.
Onlangs heeft Google een nieuwe update gedaan. Er wordt nu meer gekeken naar de expertise, autoriteit en betrouwbaarheid. Zo zou ik iets kunnen schrijven over beleggen op de beurs. Maar omdat ik niet de expertise heb en ook geen autoriteit ben op dat gebied is het in de ogen van Google niet betrouwbaar. Google zal dit dan dus ook niet hoog gaan plaatsen in de zoekresultaten. Gebruik dus jouw expertise en kennis om online een autoriteit te worden in jouw vakgebied. Word een betrouwbare partij en je zult zien dat je hoger komt in Google en meer nieuwe klanten zal krijgen.
Goede content, relevant voor de bezoeker, draagt bij aan het verdienen van vertrouwen. Vertrouwen is iets wat belangrijk is bij het kiezen van een geschikte partij, zeker als ze jouw bedrijf nog niet kennen. Je kunt het vergelijken met netwerken, klanten via via krijgen. Dat gaat ook vaak op basis van vertrouwen. Iemand beveelt je aan als ze weten dat het goed is. Dat is wat Google dus ook graag doet. Als Google weet dat het goed zit, wil Google je aanbevelen door hoger in de resultaten te plaatsen.
Wat is verder belangrijk bij SEO?
Naast goed content zijn er ook vele technische factoren die invloed hebben op je resultaten. Wij hebben over de belangrijkste factoren blog berichten geschreven. Hieronder vind je de verschillende onderwerpen:
- Optimaliseren voor mobiel
- Optimaliseren Meta gegevens
- Intern linken
- Backlinks (extern linken)
- Kopregels
- Keyword onderzoek
- Redirects (vooral bij nieuwe websites)
- Trucs die je vooral niet moet doen (echt niet doen hoor!)
Leren zelf SEO doen?
Dat kan. Op onze website kun je veel informatie vinden hoe je hier zelf mee aan de slag kunt gaan. Daarnaast geven wij een SEO cursus. Hierin leer je veel, maar ga je vooral ook dingen doen. Het resultaat van de cursus is dat je na een aantal weten na de cursus echt resultaat gaat zien. Wij houden dat ook in de gaten voor je en hebben 6 weken na de cursus contant met je om het resultaat te bespreken.
Geen resultaat? Geld terug!
Uitbesteden kan uiteraard ook. Wij gaan dan met jou aan de slag om je website beter vindbaar te maken. We hebben jou kennis en ervaring uiteraard nodig, maar de rest doen wij voor je. Wij doen het zoekwoord onderzoek, zorgen voor goede onderwerpen met de juiste vragen en kunnen ook de complete content voor je verzorgen. Wil jij je SEO uitbesteden? Neem dan vrijblijvend contact op.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!