• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Mail
06 51 43 98 11
Smit Online Marketing Alkmaar
  • Homepage
  • SEO blog
  • SEO handboek
  • SEO uitbesteden
    • SEO Tekstschrijver
    • SEO ondersteuning voor blogs
  • Projecten
  • Over ons
  • Contact
  • Menu Menu
U bevindt zich hier: Home1 / SEO2 / Hoe kom je op de eerste pagina bij Google
Cursus SEO voor WordPress

Hoe kom je op de eerste pagina bij Google

6 november 2019/in SEO/door Jeroen Smit

Zoekmachines al Google zijn niet meer weg te denken tegenwoordig. Google geeft antwoord op vrijwel elke vraag. En dat kan je tegenwoordig ook gewoon hardop vragen aan je smartphone. Voor bedrijven is het ook heel interessant om een goede positie te krijgen binnen Google, want daar zijn gewoon klanten te scoren!

Dus, hoe kom je op de eerste pagina van Google? Deze plek zal je moeten verdienen. Google laat namelijk de resultaten zien op de eerste pagina die het beste aansluiten op de zoekopdracht.

Het is dus niet een trucje die je moet uithalen om daar terecht te komen, het hangt af van vele factoren. In dit artikel beschrijven we hoe je hoger kunt komen binnen Google, maar we hebben ook een SEO handboek gemaakt die verder gaat, deze is 100% gratis, zelfs geen mailadres.

Inhoud

  • Wat is de belangrijkste SEO factor bij Google?
  • Hoe belangrijk is de eerste pagina van Google?
  • Hoeveel kliks komen op de eerste pagina van Google?
  • Is het moeilijk om hoger in Google te komen?
  • Hoe weet je dat er veel concurrentie is binnen Google?

Wat is de belangrijkste SEO factor bij Google?

De gebruiker. Dus de gebruiker van Google. Die voert een zoekopdracht in en gaat door de resultaten scrollen. hij klikt op resultaten die hem aantrekken, bezoekt de website en zo kan hij/zij meer websites bezoeken. Deze gebruiker van Google geeft signalen richting Google, met deze signalen bepaald Google of de website wel of niet goed aansluit bij de zoekopdracht. Hoe beter je pagina aansluit, en hoe beter de signalen naar Google worden gegeven, hoe hoger je in Google kan komen.

Hoe belangrijk is de eerste pagina van Google?

Voor veel bedrijven is het heel belangrijk om op de eerste pagina te komen. Uit onderzoek blijft dat 75% van de gebruikers van Google niet verder komen dan de eerste pagina. dus als je daar niet te vinden bent met jouw bedrijf op belangrijke zoektermen, dan mis je veel mogelijkheden op nieuwe klanten.

Hoeveel kliks komen op de eerste pagina van Google?

Dat verschilt per zoekopdracht, maar ga ervan uit dan de eerste positie meer dan 20% van de kliks krijgt. Als iemand zoekt op bedrijfsnaam, dan is dat veel hoger, eerder richting de 70%.

 

hoeveel kliks per positie google Hoe kom je op de eerste pagina bij Google

De top 3 posities krijgen verreweg de meeste kliks, dat is logisch, dat zijn de beste resultaten bij de zoekopdracht. Daaronder krijg je uiteraard ook kliks, maar positie 8 geeft bijvoorbeeld slechts 2,3%. Dus er is een heel groot verschil te zien. Het CTR wat jij weet te behalen op positie die je hebt heeft ook weer invloed op je ranking, meer over CTR en SEO lees je hier.

Is het moeilijk om hoger in Google te komen?

De moeilijkheid zit hem in de concurrentie. Als je veel concurrentie hebt dan is het moeilijker om hoger te komen. Dan is iedereen namelijk bezig om die plekken ver verdienen. Maar zet je jezelf in een niche, dan wordt het al een stuk makkelijker. Een niche kan een specifiek product zijn, of probleem wat je oplost, maar ook een regio waarin je je diensten wilt aanbieden.

Hoe weet je dat er veel concurrentie is binnen Google?

Er zijn tools voor die je dat kunnen vertellen, zoals Google Zoekwoordplanner. Hier zie je hoeveel advertenties zouden kosten op dezelfde zoektermen, een goede indicatie of er veel concurrentie is.

Maar je kunt natuurlijk ook gewoon Google gaan gebruiken en kijken wat de resultaten zijn die er staan. Hoeveel advertenties staan er en zijn de organische vermeldingen van de eerste paar pagina’s goed? De eerste paar pagina’s inderdaad, je wilt op de eerste pagina komen, dat betekent dat je dus iedereen op pagina 2 en verder zal moeten verslaan. Is dat realistisch?

 

 

 

 

Deel dit stuk
  • Delen op Facebook
  • Delen op Twitter
  • Delen op WhatsApp
  • Delen op LinkedIn
  • Delen via e-mail
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

vier × vier =

Auteur: Jeroen Smit

Jeroen Smit Online Marketing
handboek SEO

Alles over SEO weten?

SEO staat nooit stil, daarom schrijven wij regelmatig nieuwe berichten. Ook updaten we berichten als dit nodig is, door bijvoorbeeld wijzigingen bij Google.

Wil jij op de hoogte blijven over SEO? Meld je aan voor de nieuwsbrief!

  • domeinnaam seoWaarom zoekwoordonderzoek voor webshops belangrijk is12 januari 2023 - 13:27
  • interne links seoWat is de invloed van interne links voor Google?12 januari 2023 - 13:22
  • goede seo hoger in googleWat is de invloed van een Meta Title in Google?12 januari 2023 - 13:17
  • goede seo hoger in googleGoogle’s helpful content update in het Nederlands24 augustus 2022 - 14:03
  • bezoeker is belangrijk SEOWebshop beginnen waar moet je aan denken?19 juli 2022 - 11:36
  • beeld extensie google adsWaarom is SEO belangrijk14 juni 2022 - 16:05
  • meer SEO verkeer naar je webshop content-marketing-aantrekkelijk-makenStudiecase: Nieuwe webshop lanceren3 januari 2022 - 15:11
  • meer SEO verkeer naar je webshop content-marketing-aantrekkelijk-maken6 Tips voor meer SEO verkeer naar je webshop8 juli 2021 - 14:46
  • beeld extensie google adsAfbeelding toevoegen aan Google Advertentie, hoe en waarom?1 juli 2021 - 11:39
  • keywords seo domeinnaam kiezenElke week een goed blog schrijven, hoe doe je dat?30 mei 2021 - 20:42
Online marketing Alkmaar - Website laten maken

Smit Online Marketing
De Friese Poort 106
1823 BT Alkmaar

jeroen@smitonlinemarketing.nl
tel: 06-51439811

© Copyright - Smit Online Marketing
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Mail
interne links seoWaarom zijn interne links belangrijk voor SEO?
Scroll naar bovenzijde

Op deze website gebruiken we Cookies voor bv analytics om te kunnen zien hoeveel bezoekers we hebben gehad. Ook gebruiken we cookies van social media voor marketing doelen.

OK

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Google Analytics Cookies

Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.

Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Andere cookies

De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan:

Accepteer CookiesMelding verbergen