• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Mail
06 51 43 98 11
Smit Online Marketing Alkmaar
  • Homepage
  • SEO blog
  • SEO handboek
  • SEO uitbesteden
    • SEO Tekstschrijver
    • SEO ondersteuning voor blogs
  • Projecten
  • Over ons
  • Contact
  • Menu Menu
U bevindt zich hier: Home1 / SEO2 / Beste nieuwe content ideeën voor je website, hoe vind je ze?

Beste nieuwe content ideeën voor je website, hoe vind je ze?

14 januari 2021/in SEO/door Jeroen Smit

Je hebt een website en je houdt ook een blog bij, maar het bedenken van nieuwe onderwerpen kan wel eens lastig zijn. Hoe ga je dan op zoek naar onderwerpen waarvan je weet dat er ook naar gezocht wordt?

Je kunt uiteraard SEO tools gebruiken, maar vaak zie je in Nederland dat de data zeer beperkt is en de geschatte zoekopdrachten behoorlijk kunnen afwijken van de realiteit.

Er is een manier die ook jou nieuwe ideeën kun geven en die ook relevant zijn voor jouw website en bedrijf.

Hoe vind je nieuwe content ideeën voor jouw website?

Een hele effectieve manier die ik zelf ook vaak toepas is Google Search Console.

Hierin vind je alle pagina’s en blogs terug van jouw website.

afbeelding Beste nieuwe content ideeën voor je website, hoe vind je ze?

Je kunt deze bekijken per zoekopdracht, per pagina, per land, apparaat enz.

Wat ik een interessante manier vind om nieuwe content ideeën op te doen is het analyseren van de zoekopdrachten per pagina.

Ik selecteer eerst een pagina en kijk dan naar de daarbij horende zoekopdrachten. De betreffende pagina houd ik er dan naast. Nu ga ik kijken of ik zoektermen tegenkom in Google Search Console waar ik wel impressies en mogelijk klikken vandaan krijg, maar waar ik geen focus op heb gehad binnen die pagina.

Dit kunnen onderwerpen zijn die wel benoemd worden in de tekst, maar waar geen specifieke aandacht voor is geweest op gebied van SEO.

Nu kan ik 2 dingen doen. Ik kan het bestaande bericht aanpassen en die content toevoegen. Maar als het een onderwerp is waar genoeg over te schrijven is, dan kan ik er ook een nieuw blog over maken.

Voordeel van deze methode is dat ik zoektermen tegen ga komen waarvan ik zeker weet dat er zoekvolume is. En als ik mijn positie, door betere content te maken, kan verbeteren, zal dat zoekvolume waarschijnlijk toenemen, net als het aantal klikken.

Wanneer is een content idee interessant genoeg?

Dit is niet met een getal aan te geven. Ik kijk wel altijd welke gemiddelde positie ik al heb en wat het zoekvolume is.

Stil ik kom een zoekterm tegen waar ik op pagina 4 sta met een paar honderd vertoningen per maand. Dan weet ik uit ervaring dat op pagina 1 waarschijnlijk een paar duizend tot duizenden vertoningen te behalen zijn. Ik moet dan wel content gaan maken wat goed genoeg is voor die eerste pagina. Het liefst natuurlijk de eerste positie!

Ik weet namelijk ook dat een top 3 positie zal zorgen voor een hoop extra traffic. Waar ik op pagina 4 een paar honderd vertoningen heb, kan ik met een toppositie op pagina 1 een paar honderd klikken verdienen!

Wanneer een content idee interessant genoeg is, hangt een beetje af van je branche en je concurrentie. Om hoger te komen dan je concurrenten zal je betere content moeten maken, en het zal ook even duren voordat je je concurrentie voorbij streeft. Als je concurrenten hele goede content hebben, dan wordt de kans op succes natuurlijk minder. Maar wat ik vaak zie bij deze manier van het zoeken naar content ideeën is dat er een reden is dat je nu al wat vertoningen krijgt, er is niet heel veel goede content wat Google kan gebruiken. En als er niet veel is, dan is de kans juist wel groot dat jij hoog gaat scoren!

Dus ga in Google Search Console op zoek naar onderwerpen war je nu wel al een beetje op scoort, maar waar je winst kunt behalen! Onderwerpen die relevant zijn voor jouw bedrijf en jouw klanten waar op internet ook nog niet veel over te vinden is. Ga aan de slag om de beste content te maken die je kunt en scoor ik Google!

Deel dit stuk
  • Delen op Facebook
  • Delen op Twitter
  • Delen op WhatsApp
  • Delen op LinkedIn
  • Delen via e-mail
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

twee × drie =

Auteur: Jeroen Smit

Jeroen Smit Online Marketing
handboek SEO

Alles over SEO weten?

SEO staat nooit stil, daarom schrijven wij regelmatig nieuwe berichten. Ook updaten we berichten als dit nodig is, door bijvoorbeeld wijzigingen bij Google.

Wil jij op de hoogte blijven over SEO? Meld je aan voor de nieuwsbrief!

  • domeinnaam seoWaarom zoekwoordonderzoek voor webshops belangrijk is12 januari 2023 - 13:27
  • interne links seoWat is de invloed van interne links voor Google?12 januari 2023 - 13:22
  • goede seo hoger in googleWat is de invloed van een Meta Title in Google?12 januari 2023 - 13:17
  • goede seo hoger in googleGoogle’s helpful content update in het Nederlands24 augustus 2022 - 14:03
  • bezoeker is belangrijk SEOWebshop beginnen waar moet je aan denken?19 juli 2022 - 11:36
  • beeld extensie google adsWaarom is SEO belangrijk14 juni 2022 - 16:05
  • meer SEO verkeer naar je webshop content-marketing-aantrekkelijk-makenStudiecase: Nieuwe webshop lanceren3 januari 2022 - 15:11
  • meer SEO verkeer naar je webshop content-marketing-aantrekkelijk-maken6 Tips voor meer SEO verkeer naar je webshop8 juli 2021 - 14:46
  • beeld extensie google adsAfbeelding toevoegen aan Google Advertentie, hoe en waarom?1 juli 2021 - 11:39
  • keywords seo domeinnaam kiezenElke week een goed blog schrijven, hoe doe je dat?30 mei 2021 - 20:42
Online marketing Alkmaar - Website laten maken

Smit Online Marketing
De Friese Poort 106
1823 BT Alkmaar

jeroen@smitonlinemarketing.nl
tel: 06-51439811

© Copyright - Smit Online Marketing
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Mail
Google Mijn Bedrijf tijdelijk gesloten, nu weer open!cursus Google mijn bedrijfmobiele website seoTitel en afbeelding onjuist bij delen op social media, hoe los je dat op?
Scroll naar bovenzijde

Op deze website gebruiken we Cookies voor bv analytics om te kunnen zien hoeveel bezoekers we hebben gehad. Ook gebruiken we cookies van social media voor marketing doelen.

OK

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Google Analytics Cookies

Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.

Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Andere cookies

De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan:

Accepteer CookiesMelding verbergen